Kazališni karneval ili tko tu koga....

25.04.2017.

Redovito posjećujem kazališta. Ne bi vjerovali kako je zanimljiva lokalna kulturna scena na način da se naše mjesto/grad "natječe" sa susjednim u vidu pozivanja kazališnih skupina u našu lokalnu sredinu. Postoji određeni krug kazališta koje pripremaju predstave na način da mogu gostovati po raznim pozornicama tzv. "pučkih učilišta" aka kino dvorana.

No, odemo mi i do Metropole i pogledamo neku od razvikanih godišnjih premijera. O da. yes

Zanimljiv je psihički pristup odlasku u kazališta/kina. Jedna od glavnih zamjerni u trenutku selidbe iz Metropole u manji grad(ić) je bila nedostupnost kulturnih događaja. Na kraju je ispalo da mi u tom našem malom selu konzumiramo više kulture nego dotična nam rodbina/prijatelji u Metropoli. Jer oni mogu svaki dan. A mi jednom mjesečno. Pa onda mi i odemo jednom mjesečno na navedeni kulturni događaj. A ovi u Metropoli - ikad ili nikad. bang

U doba kad je općepoznati kazališni festival u Zagvozdu bio jedan od najjačih događaja godine, e tada smo mi sve te predstave odgledali u domaćoj dvorani pučkog učilišta davno prije ljetnih mjeseci kad se odvijao dotični događaj u pasivnim krajevima zaleđa Biokova.

E sad - zašto sav ovaj uvod? Naravno - zbog kulturnih događaja što dižu prašinu, policiju, a bome su neke usijane glave dobile prijavu za remećenje javnog reda i mira - famoznih predstava u režiji stanovitog kazališnog redatelja koji stvara zlu krv gdje god se pojavio. Pa su prije par dana Poljaci pokušali spriječiti premijeru navedene predstave zato što vrijeđa njihove vjerske osjećaje. A isto/slično se jučer desilo i u Splitu. no

Pa si ja sad mislim... zapravo ne znam što bih mislila. eek

S jedne strane su umjetničke slobode nešto u što ne bi trebalo zadirati. Fajn. But!

Ako je to na moj račun - a to znači iz državnog proračuna (a bome je) - e sad... nisam sigurna da mi je baš super da netko troši moje teško stečene pare, pa otete od države u vidu raznoraznih poreza, prireza i inih nameta za nešto što nema vrijednost (u ovoj priči kazališnu kvalitetu), a ujedno mene/nas inicijalno vrijeđa. To što se radi o vjerskim, a ne na primjer spolnim, dobnim ili seksualnim slobodama. Halo??

A tu se definitivno radi o nećemo što nema bogzna kakvu umjetničku vrijednost (barem tako tvrde stručnjaci), a bome niti nitko ne spominje neku super glumačku izvedbu. Čak dapače, nitko ne spominje niti jednog poznatog glumca kako je izveo svoju rolu života, onda čovjek stvarno mora pomisliti da se dotični Mister F. zajebaje s našom teško zarađenom lovom. Jedna produkcija uključujući višemjesečni angažman cijelog glumačkog ansambla, redatelja, scena, kostimi, muzika... tko zna kolika je cijena jedne takve "zajebancije"?

Za razliku recimo od nekih drugih predstava koje su također digle prašinu u kazališnim i općenarodnim krugovima. Ona u kojima je sudjelovala i naša poznata pevaljka, ali gle - tamo su svi hvalili njezinu glumu, a također su i neki drugi (pravi) glumci odigrali značajne životne uloge. I na sve skupa se još tražila i karta više. Moram priznati da mi je još uvijek žao što si nisam organizirala vrijeme (i novac) da skočim do Rijeke na jednu od izvedbi. smijeh

I da - volim ići u kazalište da se opustim, da se nasmijem i da uživam u svemu tome. Prema tome, meni osobno odgovaraju komedije i drame s primjesama komedije - na primjer Gavranove predstave ili predstave družine Kerekeš ili... Tako da me gore navedena predstava uopće ne zanima na način da ju i osobno pogledam. Sorry. puknucu

<< Arhiva >>