LNG i samo malo o predragoj Županici...

22.07.2014.

Baš sam se pitala koliko dugo će se čekati da gospođu Županicu izbace iz vladajuće stranke.

O kej. Dotična je kakti nevina dok se ne dokaže suprotno, no ipak - koliko je razumno čekati oslobađajuću presudu (osim kad istražni organi nedovoljno pripreme predmet, pa ispadne da je tužba "tenka") u njezinoj situaciji?

Osim što i iz pritvora bahato maše svojom nevinošću tvrdoglavo odijajući dati ostavku na mjesto županice. Zanima me kad će konačno nekome doći iz dupeta u glavu, pa će se u takvim slučajevima, kroz određene zakone/pravilnike provući da može doći do smjene vlasti. Jer je ovo definitivno loše za našu županiju, šta god govorili o tome.

Jer - ako si brate ženo nevina i to dokažeš, lijepo se kandidiraj ponovno, pa ako si stvarno tako dobra - dobiti ćeš novi mandat za vladanje.

No, vlast je slast i teško je odreći se kožnih fotelja i surround zvuka u autu visoke luksuzne klase.

Dosta o Županici. Ajmo malo o privredi. I ponovno o politici.

Priča o LNG terminalu na Krku je stara skoro pa kao moja karijera. O tom se terminalu raspredalo godinama na raznoraznim kongresima i skupovima. Pa se malo utišalo. Pa opet pojačavalo. Pritom se mijenjala vlasnička struktura, doduše koja je s nešto sitno para zapošljavala dva stranca kao šefove i nešto tajništva. Ulazili Austrijanci, Nijemci, naši, Rusi, pa izlazili... to je bilo teško za pratiti čak i onima upućenima u situaciju.

Moram primjetiti da sam malo/puno skeptična prema izjavama ministra gospodarstva o tome kako će višemilijunski projekt uspjeti opisati u strogo zadane birokratske okvire i tako dobiti puste pare kroz europske fondove za ovaj - nemojmo se zavaravati - jaako skupi projekt i to do jeseni slijedeće godine.

Halo ministre, radi se o najmanje petstotinjak stranica teksta ili vam to baš i nije jasno?

A sad malo o LNG plinu. To je obični plin (uglavnom metan) koji se hladi i tako ukapljuje. Ukapljen se transportira kao i sve ostale tekućine, te na krajnjoj točci istovarne luke opet zagrijava i pretvara u plinsku fazu. Jasno vam je da je pri tome LNG plin skuplji zbog gorespomenutih operacija. E sad - tko će to platit?

Kome je u interesu takva vrsta istovarne luke običnog plina koji se tako čudno zove?

Kao prvo proizvođačima plina na drugom kraju svijeta - znači npr. Amerima koji u posljednjih nekoliko godina opakim razaranjem podzemlja dobivaju plin iz do sada nepridobivih zaliha plina, te koji je zbog toga i nekoliko puta jeftiniji nego iz tzv. konvecionalnih ležišta.

Pa onda recimo Arapima - npr. iz Qatara koji imaju plinskih polja ko pljeve. I plina iz istih.

S druge pak strane konzumenti - termoelektrane ili drugi veliki potrošači (pogotovo iz Njemačke), kao i europska politička scena s Merkelicom na čelu sigurno su zainteresirani da dobiju plin, u normalnim slučajevima skuplji, no u slučaju kad se Putinu hoće prepucavat dovoljno povoljan da i oni ulože koju marku, pardon euro u taj projekt.

So, što mi - jelte Hrvati imamo od toga?

Plin mora proći od Omišlja do nekog graničnog prijelaza kroz hrvatske cijevi državnog nam vlasnika plinskog cjevovodnog sustava - ljudi rade, ljudi zarade. A i dobit dotične kompanije ide u zajedničku kasu - državnu. Bingo.

Drugo, i sam LNG terminal treba ljudi koji će upravljati dotičnim cevuljama. Doduše, obično su to visoko automatizirana postrojenja kojima se upravlja stiskanjem miša po monitoru, no i ta se menagerija mora servisirati, farbati, pregledavati... opet zaposleni ljudi u službi države. Bingo.

A bit će i stručnih skupova, radova kao i magistarskih i inih dizertacija na dotičnu temu. zubo

<< Arhiva >>